måndag 28 januari 2013

Imorgon

Känslan när man kommit över det värsta sötsuget efter helgens frosserier är obeskrivligt skön. Man kan nästan känna hur kroppen avgiftar sig själv ifrån det vita giftet & varje gång man står emot frestelsen ger man sig själv en klapp på axeln. Jag är en periodare utan dess like, frossar i mig saker på helgen & lever ett hälsosamt & nyttigt liv på vardagarna. I slutet av veckan längtar jag tills det blir fredag för jag vet att det blir något extra till middag & att godisbordet står dukat framåt kvällen, för att sedan vakna på söndag & vara lite sockersjuk & skriva lista över vad för nyttigt som ska stå på menyn i veckan & längta tills det blir tisdag (inte måndag, det är dagen då det är som svårast att stå emot) då känslan i kroppen blir sådär obeskrivligt skön igen.
 
Proteinbars
 
Nyttiga mellanmål är receptet för en hälsosam vecka.
 
Kram Emelie


 

1 kommentar:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hallå!

Vi försöker hålla oss i veckorna också från godsaker.
Och unna oss till helgen.

Igår var vi på sjukhuset och sambon blev av med gipset. Så nu börjar rehab-träningen för honom.
Idag ska jag äntligen iväg till frissan och bli fin i håret. Så skönt ska det bli.
Resten av veckan har vi inget för oss. Än.
Hur ser din vecka ut?

Ha en bra tisdag! Kram