söndag 19 februari 2012

På ruta ett igen..

Tyckte att jag hade varit duktig & målat kvistlack på kvistarna & även en annan färg på spikskallarna för att de inte ska gulna igenom färgen så småningom. Jag grundmålade taket en gång, går ner i källaren dagen efter & ser att alla plankor lyser med en gul nyans överallt, förutom där jag varit flitig & satt kvistlack givetvis. Ett litet misstag, plankorna är väldigt gamla & innehåller en högre halt harts enligt han i färgaffären, så man behöver spärra hela taket med en annan färg för att slippa den gula färgen. Inget jag behövt göra på något annat jag målat innan, då har kvistlack räckt till. Men nu var det bara att "börja om".
Mitt jobb ínnan var i onödan, då spärrfärgen spärrar både kvistar & spikskallar.
Men man lär sig av sina misstag :)
Igår målade vi hela taket en gång med den rätta färgen & det ser ut att bli mycket bättre!




Idag väntas 85 års kalas & sedan träning, en trevlig söndag!

Hoppas att ni också får en skön dag!


 

Inga kommentarer: