fredag 21 oktober 2011

Lilla hallen

Sommaren i år skänkte ju inte oss jätte mycket sol tyvärr och målningen utomhus fick vi passa på att göra så fort den tittade fram. Så mellan de solglimtar vi hade så gav jag mig på ett sidoprojekt som jag velat göra sedan vi flyttade in, den lilla hallen som vi idag använder som ingång.


Som så mycket annat i huset var det grönt, grön bröstpanel, en annan grön färg på golvet och gul blommig tapet. Hallen är inte av den större sorten, men man går där varje dag in och ut så det skulle bli skönt att få den i ordning.






Bröstpanelen fick sig ett antal omgångar med färg, så även taket. Klinkergolvet målade jag i en grå nyans och på väggarna satte jag och min svägerska upp renoveringstapet och sen vit färg på det så blev resultatet såhär.





Så mycket trevligare att komma hem till!


Den gröna panelen och gula tapeten finns tyvärr kvar i köket, som man kan skymta på den nedersta bilden, men det får bli ett senare projekt :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, er hall blev riktigt bra. Hallen ger en föraning om vad resten av huset har att invänta och glädjas åt. Kram ´Svägerskan

Emelie sa...

Tack så mycket! Så glad jag blir :)