måndag 12 november 2012

Hovdala Slott

Farsdag firade vi igår på Hovdala Slott med 3 rätters gåsmiddag, vilken middag! Det var längesen jag åt något så gott & åt det gjorde vi :) Så jag knappt kunde gå efter.



Vi bor så nära slottet, men ändå är man där så sällan.
Jag kom på igår att jag aldrig varit där på guidad visning, väldigt dåligt av mig. Mycket möbler inne i slottet står kvar på samma ställe som det gjort i måånga år. Nästa år måste jag bara gå på visning :) Det är en underbar miljö där nere!

Vi fick lite "inside" information av en servitör igår om aktiviteten på kvällarna då det närmar sig midnatt. Det kan nog inte vara så roligt att vara där själv sent på kvällarna om man säger så :)
Där lär ju ha hänt en del på slottet under alla år.
En guidad kvälls/natttur kanske skulle vara något? Om man vågar :)

Ha en bra vecka mina vänner!
Kram Emelie

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag var på visning i somras - var verkligen värt det! Kul att se och guiden var jätteduktig!

Kram Ellinor i Sjunkaröd