måndag 30 april 2012

Valborg

Ikväll firar vi att våren är här & denna helgen tycker jag verkligen att det varit vårväder.
Igår var vi hemma i stort sett hela dagen & det fina vädret satte sprätt i oss. Det är konstigt, för så fort solen kommer fram så finns det så mycket man vill göra & helst allt på en och samma gång :)

Så jag började rensa ogräs från vårt trädgårdsland & tänkte att jag skulle snygga till det lite.
Det mesta i vår trädgård fick vara orört förra året eftersom vi målade i stort sett hela sommaren, så i år ska trädgården få lite mer kärlek iallafall :)
Men när jag börjat rensa lite, så kom det upp nya tankar & ideér, så jag störde sambon i gräsklippningen & tyckte att vi skulle dra upp en "liten" växt.
Så det gjorde vi, oj vilket träningspass, men så luftigt & fint det blev.
De gamla stenkanterna lyftes bort, på med täckbark & nya stenar lades ut.
Nu ska jag sätta dit lite odlingslådor, så blir det en mysig plats att förhoppningsvis hämta lite grönsaker & annat senare :)


Den "lilla" växten skymmer en del :)


När odlingslådor kommit på plats så ska jag visa resultatet.

Trevlig valborg!
Kram Emelie


Inga kommentarer: