fredag 18 november 2011

Födelsedag

Idag är det min födelsedag, jag fyller 25 år. Känns som en speciell dag i sitt liv, en av alla milstolparna. När jag var mindre minns jag hur jag längtade efter att fylla 15 år, då var man stor och fick köra moped. När den dagen kom och jag fick min moped tyckte jag att jag var vuxen.. Idag kan jag ju bara se tillbaka på mig själv och undra hur den lilla flickan kunde känna sig vuxen, det undrade nog mina föräldrar med. Nästa steg var att fylla 18 år & nog den största födelsedag som man kommer att uppleva, man fick lov att ta körkort och man fick gå ut på krogen och det hände mycket i ens liv, med skola, jobb och annat. Att sedan fylla 20 år var för mig inte en jätte stor grej, visst man fyllde jämnt och man fick lov att gå på systembolaget, men det kändes inte så stort. Jag hade flyttat hemifrån och hade jobb och det mesta bara flöt på under den perioden.

När jag då idag fyller 25 år känns det nästan som en större grej. Nu måste jag nog kalla mig vuxen, så som jag så mycket längtade efter när jag var 15 år. Idag är jag väldigt glad och nöjd med min ålder. Idag vet jag vem jag är som person, jag har mina underbara föräldrar som stöttat mig under hela min uppväxt och fortfarande gör, jag vet idag vilka mina vänner är och de tar jag tillvara på & jag har min underbara sambo som finns där i alla väder. Jag är helt enkelt väldigt nöjd idag med min ålder och hur allting har blivit!

Oj, detta blev visst ett inlägg som mest handlade om mig, men men det gör väl ingenting, det är ju min födelsedag trots allt :)





De här fina ugns- och serverings formerna fick jag av mina härliga arbetskamrater.
Så glad jag blev :)

Hoppas att ni får en trevlig helg!


Inga kommentarer: